יום חמישי, 2 בינואר 2014

מתיחת פנים למטבח קיים


בעזרת דימיון, יצרתיות ויוזמה ניתן לבצע במטבח שינויים קטנים עם אפקט גדול, בלי להחליף את המטבח, ובלי לשבור קופות חיסכון

המטבח הופך לחלק מרכזי בעיצוב הבית יותר ויותר בשנים האחרונות. המגמה לאחד את המטבח עם הסלון יצרה את הצורך להשקיע יותר בעיצוב של המטבח. הוא כבר לא חדר צדדי שמסתיר את הבלאגן אלא צריך להיות יפה וייצוגי לא פחות.
מטבח חדש הוא השקעה לא קטנה. קיים מבחר גדול של סגנונות - מודרני, כפרי, תעשייתי, קלאסי ועוד. לכל אחד יש את הפנטזיה על המטבח המושלם, עם האי המושלם עם הפרופילים הייחודיים מעץ מלא בעבודת יד ייחודית של נגר אומן קשה להשגה. אבל לא תמיד יש את האפשרות להשקיע במטבח כזה. זה גם כרוך בהוצאות כבדות וגם בהרבה התעסקות ומאלץ את דיירי הבית לחיות תקופה לא קצרה בתוך לכלוך ובלאגן, להתמודד עם אנשי מקצוע וקבלנים.
 אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות מתיחת פנים שתרענן את המטבח הקיים ותתאים אותו לעיצוב החלל. בעזרת יצרתיות, דמיון ויוזמה ניתן לבצע שינויים קטנים עם אפקט גדול בלי להחליף את המטבח, בלי לשבור קופות חסכון ובלי לשבור את הראש.

מטבח במראה קלאסי
מטבח עם מראה מודרני


1.  דלתות הארונות 
החלפה או צביעה
מאחר ששטח הפנים של ארונות המטבח הוא גדול ומאוד משפיע על הנראות בחדר באופן משמעותי, הגיוני מאוד להשקיע בחידוש של דלתות ארונות המטבח. דלתות של ארונות המטבח ניתן להשיג בחנויות או להזמין אצל נגר לפי מידה ולהתקין אותם בכוחות עצמנו. אם הדלתות של המטבח הקיים עשויות מעץ מלא ניתן לצבוע אותם מחדש לבד באמצעות קצת כלים צבע ויידים טובות, או להזמין איש מקצוע שיפרק ויצבע אותן.

דלתות מטבח שנצבעו - לפני ואחרי

טפט על הארונות
עוד אופציה, אפילו זולה יותר היא להדביק טפט על הדלתות והחזיתות. אפשר להזמין איש מקצוע – בחנות הטפטים ישמחו להפנות אתכם למתקין טפטים מקצועי. אבל אם רוצים להוזיל עלויות אפשר לעשות את זה לבד. זו עבודה נחמדה למי שאוהב את ההתעסקות. זה הולך יותר מהר ובקלות כשעושים את זה בשניים. קונים טפט דביק שמתאים לארונות, גוזרים את המידות המתאימות לכל דלת ארון (מוסיפים שוליים של כ-5 ס"מ מכל כיוון), מדביקים ומחליקים את הבועות החוצה. את השוליים מקפלים לתוך פנים הדלת.
אפשר לשחק עם הצבעים, לדוגמא, ארונות עליונים בצבע שונה או ארון בודד בצבע אחר. אפשר גם להוסיף מדבקות קיר על הטפט.
מטבח מצופה בטפט, עם תוספת מדבקה

מטבח עם טפט על הארונות - לפני ואחרי. גם הידיות הוחלפו, הכיסאות רופדו ונוספה תאורה תלויה


2. אריחים לקיר
אריחים לקיר במטבח יכולים להוסיף עניין, ולשבור קצת את הרצף של משטח השיש והארונות- בייחוד אם המראה הוא קלאסי וגוון הצבע במטבח הוא בהיר. חופש הבחירה באריחים הוא רב, ואפשר להתפרע בגוון ובדוגמה שלהם. אריחי קיר ניתן להתקין על הקיר עצמו, או במקרה של אריחים כמו קרמיקה ניתן לתקין על רשת מראש, ואותה ל'הלביש' על לקיר. במקרים רבים אפשר להדביק את האריחים על גבי האריחים הקיימים ולחסוך את עבודת הפירוק שלהם.

3. צבע בקירות
שינוי הצבע בקיר יכול "להקפיץ" החוצה את הארונות הכי חיוורים ומשעממים. צבע עז יכול לתת חיים חדשים למטבח. צבעים רגועים כמו תכלת אפרפר או אקווה יכולים לתרום למראה וינטאג' אווירתי. צבעי אדמה כמו חרדל, בעיקר עם שילוב פריטים מעץ יכולים לקחת את העיצוב לכיוון כפרי וחמים.
מטבח עם תוספת צבעונית ומלאת צבע - המטבח לקוח מתוכנית אקסטרים מייקאובר ישראל 



4. תאורה
תאורה מאוד משפיעה על האווירה בחדר, וכמו כן גוף התאורה לכשלעצמו. קנייה של גוף תאורה זו הזדמנות לתכשט את החדר בלי תכנון מוקדם ובלי קבלני משנה, והשדרוג ניכר גם באמצעות המנורה עצמה וגם עלי ידי התאורה שמכתיבה את האווירה.  אפשר להשקיע בגוף תאורה מהתקרה וגם בהוספה של ספוטים שיכולים להיות מעל ארונות המטבח, או פס של נורות לד מתחת לארונות העליונים או מתחת לשיש שיאיר את הארונות התחתונים. זו גם הזדמנות לשנות את הנורות לחסכוניות, ולהוסיף דימר כדי לשלוט על העוצמות של האור.

שילוב סוגי תאורה שונים במטבח - מנורת תקרה, ספוטים, תאורת לד ומנורות תלויות

שנדליר במטבח - הכל תלוי בסגנון האישי

5. מכשירי חשמל
מכשירי חשמל חדשים מאוד משפיעים על הלוק של המטבח, כמובן שאם המכשירים עובדים ואתם מרוצים מהם אין צורך לקנות חדשים, אבל כן ברצונכם לשדרג ולחדש, מכשירי חשמל יהפכו מטבחים מיושנים למטבחים עם מראה מודרני. גימור נירוסטה או צבע עז במכשירים החשמליים, ובייחוד במקרר בהחלט יעשו את ההבדל. אם יש לכם ניסיון וסבלנות בצביעה ניתן גם לצבוע מכשירים ישנים- כמו בצבעי רכב ייחודים למתכת ולהשיג את התוצאה הרצויה לבד. גם כאן אפשר לקחת את המכשיר לאיש מקצוע. עוד אפשרות היא להדביק טפט מעניין על המקרר הישן.

6. הפרטים הקטנים
עיצוב החלל בסופו של דבר יפול ויקום על הפריטים הקטנים והסטיילינג של החדר. פרטים שלכאורה נראים קטנים יכולים בסוף לתת את הטון ולשנות את האווירה כולה בחדר. ניתן להחליף ברזים בעלי גימור עכשוי, ניתן לחדש מתגים ושקעים, הפרזול - הידיות של הארונות יכול מאוד להשפיע על המראה והסגנון הכללי של המטבח, הטקסטיל כמו וילונות, ריפוד מחדש של כסאות או שרפרפים יכולים לקחת את החלל למקום מאוד מסוים ואקססוריז כמו מדפים, או פרטי וינטאג' ייחודים.

2 תגובות:

  1. אכן אפשר להוסיף ספוטים של לד מעל ארונות המטבח

    השבמחק
  2. שלום אני צריך עזרה. רוצה לקנות תאורת לד למטבח. מה אתם חושבים איזה מותג הכי טוב?מצאתי את האתר הזה. אתם מכירים?http://orban.org.il/%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%93-%D7%9C%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%97

    השבמחק